Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

 

 


ČLÁNKY » Trojstupňová výuka

Trojstupňová výuka

Marie Montessori využívala při práci s pomůckami tzv. trojstupňovou výuku. Chci se tady o ní ve zkratce zmínit, protože tento pojem (resp. jeho principy) bude později zmiňován napříč následujícími příspěvky.

Tak tedy: trojstupňová výuka zahrnuje tyto části

1) Seznámení s novým pojmem – pojmenování učitelem

2) Rozpoznání dítětem

3) Aktivní zvládnutí dítětem.

V praxi to může vypadat třeba takto (představení exotických zvířat):

1) Učitel: „Tohle je zebra.“ – dítě zopakuje (pokračuje se s dalšími zvířaty)

2) Učitel: „Ukaž mi / Podej mi, prosím ….…“ – dítě ukáže /podá

3) Učitel ukazuje a ptá se: „Co je tohle?“ – dítě odpovídá.

 

 



NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ