Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

 

 


Úvod » LITERATURA » Svoboda učení


        

Svoboda učení

skladem

 

Dostupnost: Možno ihned expedovat
Číslo produktu: SU300936
naše cena:
160 Kč

do košíku:
  ks  

Obsah

1. Studium vyžaduje svobodu
2. Děti se vzdělávají samy I: Nástin některých důkazů
3. Děti se vzdělávají samy II: Všichni víme, že je to pravda u malých dětí
4. Děti se vzdělávají samy III: Moudrost lovců a sběračů
5. Děti se vzdělávají samy IV: Lekce ze Sudbury Valley
6. Přirozené prostředí pro dětské samovzdělávání
7. Minimálně narušující vzdělávání: Lekce z Indie
8. Proč bychom měli přestat oddělovat děti podle věku I
9. Proč bychom měli přestat oddělovat děti podle věku II
10. Proč bychom měli přestat oddělovat děti podle věku III
11. Proč jsou školy takové, jaké jsou I: Stručná historie vzdělávání
12. Proč jsou školy takové, jaké jsou II: Síly proti zásadním změnám
13. „Proč studenti nemají rádi školu“ No, proč asi…
14. Sedm hříchů našeho systému nuceného vzdělávání
15. Je reálná reforma vzdělávání možná? Pokud ano, jak?

Narozeni svobodní: Předmluva ke Svobodě učení

V každém člověku je zakořeněna přirozená touha po svobodě. Na svět přicházíme připraveni a plni dychtivosti s cílem převzít kontrolu nad našimi vlastními životy. Všichni potřebujeme pomoc od ostatních, ale této pomoci chceme využít na základě vlastního úsudku. Pokud se nacházíme v optimálních podmínkách, učíme se rychle, víme komu věřit a komu ne, víme, jak dosáhnout pomoci od ostatních, jak pomáhat těm, kteří to potřebují a jak projevit uznání. Žádostivost a touha poznat okolní svět nás doprovází od narození, chceme zjistit, co jsou zač lidé, kteří nás obklopují a jaké kulturní prostředí po generace budovali. Tuto přirozenou touhu však ničí školní výuka, která nás přesvědčuje o tom, že jsme nekompetentní, že otázky, na které chceme znát odpověď a přání, která si chceme splnit, nejsou podstatná, a že cílem našich životů je podřizovat se těm, kteří nám vládnou.

Jsem poctěn a potěšen, že Jiří Košárek přeložil tyto eseje do češtiny a že zařídil jejich vydání v této malé publikaci. Máme důvod k naději! Žijeme nyní ve světě informací, ve kterém již není možné nikoho ukrýt před myšlenkami, racionálními argumenty, filozofiemi a skutečnou historií. Touha porozumět a přemýšlet o věcech jako jedinci prochází znovuzrozením, navzdory zvyšujícím se omezením ve školách. Změna je ve vzduchu.

Peter Gray – Shrewsbury, Massachusetts, USA