Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

 

 


Úvod » Smyslový materiál » Stereognostický sáček


        

Stereognostický sáček

skladem

 

Dostupnost: Možno ihned expedovat
Číslo produktu: 033R259-s
naše cena:
354 Kč

Stereognostický sáček

Popis: Montessori smyslový materiál. Balení obsahuje dva plátěné sáčky  na stažení šňůrkou a sadu dřevěných těles (viz obrázek) vždy po dvou kusech.

Cíle: Materiál rozvíjí stereognostický smysl (pohyb a hmat), připravuje na matematiku, rozvíjí koordinaci, motoriku, koncentraci.

Použití: Materiál přineseme na kobereček – dva sáčky, v každém z nich je uložena sada těles. Posadíme se s dítětem naproti sobě. Vyndáme ze sáčku jedno těleso a ukážeme dítěti. Dítě hledá podle hmatu ve svém sáčku stejné těleso. Dvojice řadíme na kobereček vedle sebe. Pro začátek je vhodné vybírat tělesa, která se výrazněji odlišují od ostatních, později zařadíme tělesa podobnější.

Procvičení/variace/rozšíření:

  • Lze si povídat o tom, jaké reálné předměty, se kterými se denně setkáváme respektují vlastnosti těles, které jsou v sáčku (např. balón, vajíčko, hrací kostka, střecha domu apod.). Pokud je to možné, předměty spolu s dítětem vyhledáme (nebo alespoň jejich obrázek) a porovnáme s tělesy v sáčku.
  • Do sáčků je možné vkládat jakékoliv další předměty, které máme k dispozici po dvou kusech – malá plastová zvířátka, přírodní materiál (kaštany, žaludy, kamínky apod.), věci běžně dostupné v domácnosti apod.
  • Složitější variace může být následující: Potřebujeme sadu různých předmětů, které se vejdou do sáčku a dále obrázky těchto předmětů. Lze jednoduše tyto předměty vyfotografovat a nejlépe zalaminovat. Následně ukážeme dítěti obrázek – dítě hledá příslušný předmět. Takto lze pracovat i s fotografiemi, které pořídíme s použitím základní sady těles.
  • Ještě obtížnější varianta: Dítě hledá předměty v sáčku na základě pouhého ústního popisu (osoba, která předmět popisuje, může mít před sebou obrázek předmětu, aby dokázala vystihnout všechny podstatné rysy).
  • Lze pracovat i ve větší skupině dětí: Děti sedí v kruhu (na elipse), uprostřed je sáček s předměty. Děti postupně jedno po druhém vybírají v sáčku předmět (oči lze zavázat nebo děti požádat, aby je měly zavřené), hmatem ho zkoumají a vypráví o tom, co vnímají (např. „Toto zvířátko má 4 nohy. Na hlavě cítím dva ostré výčnělky, to asi budou rohy. Myslím, že je to koza.“)

 

video ukázka: