Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

 

 


Úvod » Smyslový materiál » Růžová věž PREMIUM


        

Růžová věž PREMIUM

skladem

 

Dostupnost: Do týdne
Číslo produktu: 003R47-AS
naše cena:
1 150 Kč

do košíku:
  ks  

Růžová věž PREMIUM

Vyrobena z bukového dřeva. Stojan není součástí. Nutno objednat zvlášť.

Popis: Deset krychlí růžové barvy v navazující délce stěny 1cm – 10cm (někteří výrobci přidávají 1 „kontrolní“ krychličku o velikosti 1cm), pro děti cca od 2,5 roku .

Cíle: Růžová věž slouží k procvičení návaznosti v závislosti na velikosti (délce hrany), resp. objemu, a schopnosti třídit, vnímání posloupnosti, dále k rozlišování rozměrů zrakem a hmatem, pochopení rozdílné hmotnosti v závislosti na velikosti krychle, počítání, u špetkového úchopu malých krychlí – příprava na psaní, nepřímá příprava na koncept třetí odmocniny

Použití: Krychle se nosí na kobereček postupně po jedné způsobem, který vyhovuje možnostem dítěte (od špetkového úchopu krychlí nejmenších, přes nošení v jedné ruce krychlí větších, po přenášení oběma rukama krychlí největších). Krychle pokládáme na kobereček neuspořádaně. Ukážeme dítěti, jakým způsobem se věž staví (3-4 krychle) – pečlivě umístit krychli menší do středu krychle větší, pak pracuje dítě. Věž nebouráme, ale pečlivě rozebíráme jednu krychli po druhé. Nabídneme dítěti pohled shora, aby vnímalo symetrii kostek sestavených na sebe.

Procvičení / variace:

1)      Zpočátku lze věž stavět ze 3 (4 nebo 5) kostek nejmenších, největších, prostředních – dle schopností a připravenosti dítěte.

2)       Věž lze postavit u zdi nebo v rohu místnosti. Je zajímavé názorně ukázat, že nejmenší krychle vyplní vždy mezeru na každém schodu krychle.

3)      Věž lze postavit i horizontálně (symetricky do středu nebo podél jedné hrany).

4)      Vybrat několik libovolných kostek a požádat dítě, aby ukázalo kostku a) největší, b) nejmenší, c) přineslo kostku, která je větší/menší než…, apod.

5)      Dítě zavře oči, my odstraníme jednu kostku, dítě se snaží přijít na to, o kterou kostku jde.

6)      Vytvořit půdorysy všech kostek na papír a nechat děti přiřazovat příslušné kostky.

7)      Zavázat oči a zkusit věž postavit podle hmatu (pro zjednodušení vybrat kostky „ob jednu“, tj. 1, 3, 5, 7, 9 kvůli snadnějšímu vnímání rozdílů ve velikosti, resp. váze)

8)      Růžovou věž lze skvěle kombinovat s hnědými schody do nejrůznějších zajímavých obrazců.