Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

 

 


Úvod » Smyslový materiál » Barevné destičky


        

Barevné destičky

Sada 2

skladem

 

Dostupnost: Možno ihned expedovat
Číslo produktu: 020R5-S
naše cena:
348 Kč

do košíku:
  ks  

Montessori barevné destičky

Popis: Smyslová pomůcka pro děti od věku (cca) 3 roky – krabička 1 a 2, pro děti od věku (cca) 3,5 roku – krabička 3. Krabičky na sebe navazují.

  • Krabička 1 obsahuje 3 páry destiček – červená, modrá, žlutá.
  • Krabička 2 obsahuje 11 párů destiček – červená, modrá, žlutá, zelená, fialová, oranžová, růžová, šedá, hnědá, černá, bílá
  • Krabička 3 obsahuje 9 barevných sad odstupňovaných od nejsvětlejšího tónu po nejtmavší (7 odstínů) – červená, modrá, žlutá, zelená, oranžová, fialová, růžová, šedá, hnědá

Cíle: rozeznávání barev, rozlišování barevných odstínů

Použití:

  • Krabička 1: Přeneseme krabičku s destičkami na pracovní místo, sundáme víko a položíme ho před krabičku, vyjmeme barevné destičky – pokládáme je libovolně na kobereček/stůl, krabičku zavřeme. Vybereme jednu z destiček (držíme za rámeček v opozici palec – ukazováček), položíme na kraj pracovní plochy (vlevo) a řekneme dítěti: „Chci najít /hledám/ stejnou jako je tato.“, vezmeme párovou barvu a umístíme ji vedle první destičky. Vybereme další barvu a položíme pod první destičku prvního páru a požádáme dítě, aby zkusilo najít stejnou barvu. Stejně pracujeme s poslední barvou. Dále může dítě barvy pojmenovat, pokud mu jsou z minula známy. Pokud barvy nezná, použijeme trojstupňovou lekci.
  • Krabička 2: Když dítě zvládlo práci s krabičkou 1, přistoupíme ke krabičce 2. Přineseme ji na pracovní plochu. Všechny destičky vyjmeme z krabičky a rozmístíme je libovolně na pracovní ploše. Vybereme jednu destičku a řekneme: „Chci najít /hledám/ stejnou jako je tato.“, vezmeme párovou barvu a přiložíme ji vedle první destičky. Dále můžeme požádat dítě, aby si vybralo další barvu, položilo ji pod první destičku prvního páru a pokusilo se najít pár k této barvě. Stejný postup aplikujeme do seřazení všech barev. Následuje „jazyková část“ – ptáme se dítěte na názvy jednotlivých barev. Pokud dítě váhá nebo neví, dáme příslušnou barvu stranou a později s těmito barvami provedeme trojstupňovou lekci (kterou můžeme rozdělit do více sekvencí dle množství neznámých barev). Dále si o barvách můžeme s dětmi povídat – necháme dítě chodit po místnosti a porovnávat jednotlivé barvy s barvami věcí v místnosti, případně menší předměty přinášet na kobereček a řadit vedle příslušné barvy.
  • Krabička 3: Pokud dítě zvládlo práci s krabičkou 2 a rozezná všechny barvy, můžeme přistoupit ke krabičce 3. Tentokrát nevyndáváme na poprvé všechny barvy, ale pouze všechny odstíny jedné barvy. Destičky opět rozložíme libovolně do prostoru. Vybereme nejsvětlejší destičku dané barvy, položíme na okraj plochy a následně najdeme destičku nejtmavší a položíme vedle sebe, aby byl patrný kontrast (světlá/tmavá) – v závislosti na zralosti (a znalosti pojmů světlý/tmavý) dítěte, může i tento první krok provést dítě. Pak dáme obě destičky tak daleko od sebe, aby mezi ně šlo umístit dalších pět. Dále řekneme dítěti, že teď hledáme destičku s nejmenším barevným rozdílem od nejsvětlejší/nejtmavší. Můžeme pracovat společně s dítětem a barvy různě porovnávat. Dítě neopravujeme, chyba vyplyne po vyrovnání všech destiček do řady. Pokud má dítě zájem, vybereme ze sady další barevnou řadu a pokračujeme dále. Když jsou všechny barevné odstíny probrané, můžeme kombinovat třeba 2 nebo 3 řady společně. Nebo můžeme pracovat se všemi barvami a odstíny najednou následujícím způsobem: Doprostřed koberečku dáme vystřižený kruh a tvoříme z jednotlivých barevných sad paprsky následovně – vně kruhu rozložíme po jeho obvodu všechny nejtmavší destičky a postupně prodlužujeme paprsky skládáním všech barev až po nejsvětlejší. Tohle je opravdu náročná práce a proto je dobré spolupracovat s dítětem nebo nechat pracovat více dětí najednou.